فرتور

نشریه ی تخصصی عکاسی دانشگاه سمنان

فرتور

نشریه ی تخصصی عکاسی دانشگاه سمنان

پیوندهای روزانه

جدول برنامه های 10 روز با عکاسان مشخص شد.



عکاسی دات کام:چهارمین دوره «۱۰روز با عکاسان ایران» از جمعه ۱۸ دی ۹۴ از ساعت ۱۸، آغاز به کار خواهد کرد. در طی این ۱۰ روز، هر روز یک کارگاه آموزشی و دو نشست تخصصی برگزار خواهد شد. 


 به گزارش روابط عمومی «۱۰روز با عکاسان ایران»، دبیرخانه این دوره برنامه کامل ۱۰ روزه خود را اعلام کرد. از دیگر برنامه‌های این روزها بخش نگاه شخصی و پخش فیلم است که برنامه‌های آن متعاقبا به اطلاع علاقه‌مندان به هنر خواهد رسید.
چهارمین دوره «۱۰روز با عکاسان ایران» از شنبه ۱۹ دی ۹۴ کار خود را با سه نشست «مسائل و چالش‌های عکاسی تئاتر» با حضور ایرج راد و ابراهیم حسینی و «هنر و اقتصاد» و «بررسی آسیب‌شناسی آموزش عکاسی» (در مراکز علمی کابردی، دبیرستان‌های کار و دانش) و مراکز آموزشی آزاد معتبر) آغاز خواهد کرد. نشست « هنر و اقتصاد» به مدیریت محمد‌مهدی رحیمیان و حضور دکتر غلامرضا خلیل‌ارجمندی و دکتر محمدرضا مریدی، ساعت ۱۶:۳۰ و نشست ویژه «بررسی آسیب شناسی آموزش عکاسی» به مدیریت دکتر محمد خدادادی مترجم‌زاده دبیر علمی این دوره از «۱۰روز با عکاسان ایران» و با حضور سید‌نیما پورحسینی، لیلا نورائی، نوشین وفادار و کتایون قدس‌راد ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهند شد.

  همچنین یکشنبه ۲۰ دی، از ساعت ۱۶:۳۰، نشست «گسترش عکس در جامعه» با حضور مدیران فرهنگی به مدیریت فرزاد هاشمی و با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و نشست ویژه «عکس به مثابه اثر هنری» به مدیریت نادر داوودی و با حضور مهدی وثوق‌نیا، بهنام صدیقی و مهرداد افسری برگزار می‌شود.

  عصر دوشنبه ۲۱ دی، «۱۰روز با عکاسان ایران» در بخش اول از ساعت ۱۵، میزبان دو نشست «مطالعات معماری ایران در آینه عکس» با حضور دکتر فرهاد نظری و سعید محمودی ازناوه و نشست «کارکردهای علمی بناهای تاریخی» با حضور اصغر خدایی و رضا مرادی غیاث‌آبادی خواهد بود و در بخش دوم میزبان نشست ویژه «جامعه شناسی عکاسی» به مدیریت محمدمهدی رحیمیان و با حضور دکتر شهاب‌الدین عادل، دکتر محمدرضا مریدی و پروین طاعی خواهد بود.

  چهارمین روز «۱۰روز با عکاسان ایران»، سه شنبه ۲۲ دی، در بخش نخست با دو نشست «عکاسی/جنگ: خاک» با نگاهی به سرزمین در میانه من و دیگری و با حضور سیامک حاجی‌محمد و نشست «بررسی زندگی و آثار شهید هنرمند بهروز مرادی» با حضور جاسم غضبانپور و قاسمعلی فراست آغاز می‌شود و با نشست ویژه «مفاهیم جدید عکاسی: امر روزمره، سلفی، اشتراک‌گذاری» به مدیریت آرش حمیدی و با حضور حامد کیا و سیامک حاجی‌محمدی، به کار خود پایان خواهد داد.

  چهارشنبه ۲۳ دی، از ساعت ۱۵:۳۰ نشست «بررسی چالش‌های تولید و انتشار عکس در مطبوعات» به مدیریت مرتضی فرج‌آبادی و با حضور حیدر رضایی، وحید سالمی و علی آقاربیع، در بخش اول و نشست ویژه «بررسی نقش عکس در عرصه‌های اجتماعی» به مدیریت ابراهیم صافی و با حضور ابراهیم حقیقی، سید مجتبی موسوی و عباس کوثری، در بخش دوم ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.

  چهارمین دوره «۱۰روز با عکاسان ایران» در ششمین روز کاری خود، پنجشنبه ۲۴ دی، از ساعت ۱۵، میزبان دو نشست «اقتصاد در عکاسی تبلیغاتی» با حضور سعید دستوری، فرهود حقی و ابراهیم صافی و نشست «شرایط داشتن یک استودیو تبلیغاتی» به مدیریت یدالله ولی‌زاده، نادر سماواتی و جلال سپهر و ساعت ۱۸:۳۰ در بخش دوم میزبان نشست ویژه «فرآیند آرشیوسازی عکس در سطح کلان» به مدیریت سیدعباس میرهاشمی و با حضور حمیدرضا بانصیری از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دکتر علی ططری از مرکز اسناد مجلس و دکتر پروین صدر ثقه‌الاسلامی از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، خواهد بود.

  عصر جمعه ۲۵ دی، در بخش نخست از ساعت ۱۵، دو نشست «آیا سینما به عکاسی احتیاج دارد؟» با حضور رضا کیانیان و نشست «شاخصه‌های زیبایی شناسی در عکس فیلم» با حضور دکتر شهاب‌الدین عادل و در بخش دوم نشست ویژه «معیارهای زیبایی شناسی عکس» به مدیریت این هنرمند و پژوهشگر و با حضور دکتر محمد ضمیران، دکتر محمدرضا شریف‌زاده، دکتر مهدی مقیم نژاد و حسن خوبدل برگزار خواهد شد.

  هشتمین روز «۱۰روز با عکاسان ایران» در بخش نخست از ساعت ۱۵، دو نشست «اسپانسر و عکاسی» با حضور داریوش محمدخانی و نشست «فرآیند تولید کتاب عکاسی برای نشر:کتاب‌های متن» به مدیریت اسماعیل عباسی و با حضور نمایندگان انتشارت پرگار، مرکب سفید و بیدگل را برگزار می‌کند و در بخش دوم نشست ویژه «فرآیند تولید کتاب عکاسی برای نشر:کتاب‌های عکس» به مدیریت سیف‌الله صمدیان و با حضور نمایندگان انتشارات میردشتی، یساولی، آبان، نظر، دفاع مقدس و چند نشر خصوصی دیگر برگزار خواهد شد.

  یکشنبه ۲۷ دی ۹۴ هم مراسم اختتامیه چهارمین دوره «۱۰روز با عکاسان ایران» برگزار خواهد شد. گفتنی است، در تمام روزهای برگزاری این رویداد، از ساعت ۱۰ کارگاه‌های آموزشی در تالار استاد «شهناز» خانه هنرمندان ایران برگزار خواهند شد. 
  • سهیل حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">